1 Haziran 2009 Pazartesi

Kuşbakışı


Foto:İzDüŞümLer


Şubat ayından beri devam ettiğim Akgün Akova Yaratıcılık seminerinin son günüydü bugün.

Buraları ıssızladığımdan hiç bahsedememiştim.
Başta Akgün Bey olmak üzere, bir sürü çok güzel yürekli insanla tanıştım. Her cumartesi Hocamızın sayesinde,zümrüdüanka kuşunun kanadında farklı farklı mekanlara uçtuk hep birlikte.


Gün oldu Nemrut dağına tırmandık bir belgeselde..
Gün oldu cam ocağında fizyon çalışmaları yaptık..
Karanlık odada el yordamıyla anlamaya çalıştığımız seramik bir objeyi ,körleşme adı altında yapmaya çalıştık...
Müzik dinledik..
Film izledik..
Yorumladık,paylaştık,tartıştık , çocuklaştık, güldük, eğlendik.
Hepsi çok güzel deneyimlerdi.


Bugün bizden önceki grubun proje sunumları vardı.Yağmur'u anlatan arkadaşımızın hazırladığı masmavi uçan balonlar karşıladı bizi salonda.Her birinin ipine,birbirinden güzel şiirler asılıydı ünlü şairlerimizin.Kendi yazdığı şiiri,sevdiği filmlerin yağmur sahnelerinden aldığı kesitler eşliğinde sundu bizlere.Yaptığı minik bir röpörtajla,ilkokul öğrencilerine "Sence yağmur nedir?" diye sordu.Birtanesi ,"Bence yağmur, bulutların tuvalete gitmesidir "dedi :))


Yanımda oturan arkadaşımla şiirlerden fal tuttuk sonra.Benden hayli uzakta asılı olan bir şiiri seçtim niyeyse.O da hocamızın şiiri çıktı.Şiiri okuyunca anladım kanatlıların bana mesajını.
Yukarıdan aşağı salına salına süzüldü beyaz bir kuştüyü gibi düştü yüreğime bu mesaj.
Objektifime merakla bakan bu martı kılavuzluk etsin size.
Bilmiyorum kılavuzu martı olanın sonu ne olur ?
Peki sizce yağmur nedir ?

KUŞBAKIŞI

senin bakışın sevgilim
senin bakışın
bulutlarla yanak yanağa gezen kırlangıç
uçurumların anlamını bilen albatros
yağmurlu günlerde güneş devrimi yapan güvercin
senin bakışın
telefon kulübesinde sesimle sevişen kumru
gökgürültüsünün üstünden geçen turna
emeğin kavgasına kanat veren kartal
senin bakışın sevgilim
senin bakışın
"çok uzaklara gitmeliyim kendimi bulmak için" diyen leylek
"uzaklara gidersen yitirirsin yakınındakileri" diyen serçe
baştankara, içimdeki yazı bahçesine dadanan
sevgilim
senin bakışın
kısa otlara uzun dalların öykülerini anlatan çalıkuşu
çocukluğumun şeytan uçurtmalarıyla yarışan saka
aynanın önünden yavaşça geçen tavuskuşu
sevgilim
ışığın yırtıldığı yerde gökyüzünü bekleyen ispinoz senin bakışın
gökdelenin bodrumunda yuvasını arayan tarlakuşu
odun kafalıları hırpalayan ağaçkakan
sevgilim
savaş gemilerinin üzerine yağan martı senin bakışın
senin bakışın
geceyi, seviştikçe kanadı kanayan geceyi
boşluğun ıslığıyla aralayan yabankazı
gerçeküstü pelikan,
gökyüzünde su kanalları açan pelikan
"yakaladığım en büyük balık sensin" diyen yalıçapkını senin bakışın
sevgilim
senin bakışın
konduğu ağaçlara bir bir sarıldığım ardıçkuşu
sürüden erken ayrılan bıldırcın
cerenin sırtında uyuyan keklik
sevgilim
senin bakışın yağmurkuşlarının nem bolluğu
yıldızların felsefesini bilen kukumav
cennet papağanı, yatağımda gökkuşağını uyutan
kuşların müzik öğretmeni bülbül
senin bakışın ezilenler başkaldırdıkça sevinçle öten kızılgerdan
sinema karanlığında dudak çırpan İstanbul kuşu,
öyle bir kuş varsa eğer
geceyle gündüzü tüylerinde eşitleyen saksağan
sevgilim
senin bakışın
mutsuzluğa gagasıyla gülümseme biçen kayaşakrağı
yapraktan çimene haber götüren ötleğen
Van Gölü'ne gölgesi vuran atmaca
Aladağlar'da iç geçiren şahin
senin bakışın
denizcilerin unuttuğu bahri
gemicilerin unuttuğu suyelvesi
sevgilim
hiç unutmadığım yelkovankuşu senin bakışın
yüzümdeki gökyüzü
bakışlarındaki kuşlarla tanıdı kendini
sevgilim senin yüzün
senin yüzün
eski kuşların yeni seyir defteri
Akgün Akova

9 yorum:

  1. Blogunu neden unuttuğun anlaşıldı İzciğim :))
    Ben olsam da aynısını yapardım galiba..
    Demek anlattığın bu şahane seminer bitti.Senin adına üzüldüm bak ..
    Hocanızın şiirine diyecek yok,harika yazmış.
    Paylaşım çok güzeldi.Foto da öyle..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. 2001 miydi tam hatırlayamıyorum, İstanbul bienali vardı. Şimdiye kadarki en yaratıcı en güzel bienaldi. Hayatımın en güzel günlerinden biriydi o Cumartesi, okuyunca onu hatırladım.
    Bu arada ben geç kalım ama hoşgeldin diyeyim :) .

    Süzülüp mavi göklerden yere doğru
    Omzuma bir beyaz güvercin kondu
    Aldım elime usul usul okşadım
    Sevdim gençliğimi yeniden yaşadım

    diye başlar ben müziğine de bayılırım

    YanıtlaSil
  3. Tekrar hoş geldiniz.Ama görülüyor ki boş gelmediniz. Böyle uzaklaşmalar herkese kısmet olsun.Siz uzaklaşın ve dönüp yine böyle yazın.Biz bekleriz.
    Şiiri onlarca kere okudum. (Hakettiği gibi.) Çok güzel. Yazanın, getirip bloğuna koyup okumamızı sağlayanın yüreğine sağlık.
    Hep sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. Bu arada.. İlave etmeden geçemiyeceğim. Fotğrafı siz çektiniz sanırım.Çok Güzel. O saatte orada olmayı istettirecek kadar.
    Tekrar sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Zeugma'cım, bu şahane seminer ara verdi.Eylül'de yine devam edicez.Ve inşallah daha sonra burda muhakkak yazacağım çok güzel gezilere ve sosyal sorumluluk projelerine katkıda bulunacağız.

    Sevgiler benden :)

    YanıtlaSil
  6. Uykusuz,ne zaman uyksusuz oldun sen :))

    Hoşbuldum,güzel bir gününü hatırlattıysam ne mutlu bana..Ben de sayende Timur Selçuk'un şarkısıylabeyaz güverciniyle müşerref oldum :)

    YanıtlaSil
  7. Asuman Hanım çok teşekkür ederim .Yazın bol bol gezip bol bol fotoğraf çekip bol bol bloga bunları yazmayı planlıyorum.

    Fotoğrafı beğenmenize sevindim.Ne güzel bakmış değilmi ?

    keşke daha net çekebilseymişim yüzünü.

    İstanbul'da yaşamanın bana göre en güzel şeylerinden biri.İskeleden simit alıp,vapura binmek, martılara simit atmak ,o arada onları fotoğraflamak .Çok zaman olmuş vapura binmeyeli benim içinde çok zevkliydi.

    Sizin çok yakın bir sürede orada olacağınıza eminimki ben :))

    Gittiğinizde meraklı martım(hemen de sahiplendim) sizede poz vericektir.:)
    Sevgilerimle .

    YanıtlaSil
  8. İyi ki gittik o seminere.
    İyi ki tanıştık.
    İyi ki bizim grup olduk.
    Hep iyi ki:)

    YanıtlaSil
  9. Evet Zarifecim iyi ki ..

    Ayrıca,seminerin en yaratıcı katkıları sizlersiniz benim için ;)

    O güzel yüreklerden en küçüğümüz olarak iyi ki tanımışım diyorum seni.

    YanıtlaSil

Sen Yazmazsan,Ben yazmazsam nasıl çıkar bu postlar aydınlığa ...